📣Media: Hoe werden onze sites bezocht in maart?

In deze corona-tijd is het online gebruik meer dan normaal van belang. 💻Onze werkgroep probeert ook op een creatieve manier in te spelen op de nu ontstane situatie, en proberen zoveel mogelijk mensen thuis te bereiken.

We kijken nu ook iets meer naar de analyses van onze inspanningen. Els Koch leverde onlangs de Facebook-statistieken (Dank daar voor!), en we kunnen ook een gedetailleerd inzicht krijgen in het bezoek van onze website met Google Analytics.

Hierbij wat resultaten:

200322-Overzicht-FB

We zien op Facebook 110 paginaweergaven in de periode 23 februari – 21 maart. Het aantal ‘vind ik leuks’👍 en paginavolgers is aanzienlijk gestegen.

Het getal betreffende het ‘bereik’ van Facebook is enorm! Kortom, Facebook lijkt heel effectief.

Vooral het bericht ‘Een inwoner van Houten kwam langs …’ heeft het enorm goed gedaan.

Ook de website had een vrij normale score met in die zelfde periode 777 bezochte webpagina’s, zie hieronder:

Toch is er rede tot zorg: het aantal unieke bezoekers in die periode was iets teruggelopen tot 333 (-15% t.o.v. de vorige periode), dus er blijft wel werk aan de winkel!

Er is enige weken geleden al aan de bel getrokken, en een aantal nieuwe initiatieven zijn sindsdien ontplooid. Hopelijk zien we daar in de volgende periode wat effect van.

1 thought on “📣Media: Hoe werden onze sites bezocht in maart?”

  1. De getoonde analysegegevens zijn maar een eerste indruk. Het zou in dit kader te ver gaan om alle detailinformatie nader te analyseren en becommentariëren. Mocht daar toch behoefte aan zijn dan hoor ik dat graag. We kunnen daar desnoods een online presentatie van maken. Persoonlijk lijkt me dat op dit moment wat ver gaan … maar het kan.

    Groet,

    Rinke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *